האם מים הם רק מים?

שלום לכם יקרים, מה שלומכם?

השבוע השתתפתי בכנס השנתי של עמותת הדיאטנים והתזונאים בישראל. כמדי שנה פגשתי את המומחים הגדולים בארץ ובעולם אשר סיכמו לנו את הנושאים החשובים והעדכניים הקשורים לתזונה ובריאות. אחד הנושאים שנידונו שם הוא המים שאנו שותים. משנה לשנה אני יותר ויותר מתעניינת וחוקרת את נושא “המים שאנו שותים”. לחלקכם זה אולי יראה נושא חסר חשיבות ולא ממש מעניין אך מסתבר שלמים שאנו שותים יש השפעה מכרעת  על המצב התזונתי והבריאותי שלנו.

על התפלת מים כבר שמעתם?

מים מינרלים הם מקור חיים, בעיקר בגלל המינרלים סידן ומגנזיום החיוניים לפעילות לב תקינה ולשמירת לחץ דם תקין.

אני לא יודעת אם אתם מודעים למספרים, אך 70% מצריכת המים בישראל הם מים “מותפלים”. המשמעות התזונתית היא שמי הברז המותפלים שאנו שותים הינם מים עם אפס מינרלים, כן, קראתם נכון, אפס מינרלים!

הקמפיין המוצלח של משרד הגנת הסביבה “בקבוקים לפח” שנועד להפחית את  הזיהום הסביבתי ולעודד שתיית מי ברז מסוננים גרם לרבים מאיתנו להרגיש בנוח לצרוך מי ברז. מרכזי התפלה שונים הוקמו באילת, נחל שורק, פלמחים, חדרה ואשקלון (שהוא אחד ממפעלי ההתפלה הגדולים והמתקדמים בעולם). בנוסף גם מבחינה עיצובית מסנני המים ניצחו את מקומם של אלו  של המים המינרלים.

יש כאלו שחושבים שהמינרלים יגיעו אליהם ממקור אחר, הפירות והירקות, אך המים המותפלים מגיעים גם לחקלאות ולצערנו הרב גם הכמות של מינרלים בתוך הירקות ופירות נמוכות בהרבה בעשור האחרון.

ואם כל זה לא מספיק, ישנה גם בעיית הקטיף המוקדם של  פירות וירקות לפני ההבשלה שנעשית בכדי שלא יגיעו רקובים למדף. פעולה זו מפחיתה אף  היא את ערכם התזונתי.

פרופ’ מיכאל שכטר, מנהל היחידה למחקרים קליניים, מרכז הלב במרכז הרפואי ע”ש שיבא נתן הרצאה מרתקת בשם ” המים שאנחנו שותים והמגנזיום שחסר בהם” – ההרצאה עסקה בממצאים קליניים שנעשו בעקבות עשור של התפלה. בסיום ההרצאה טען “לו הייתי יכול להטיס מטוס מעל כל פני ארץ ישראל ולרסס מגנזיום על כל האוכלוסייה, הייתי עושה זאת” וכך גם  “רק אם יקשרו לי את הידיים אני לא אתן מגנזיום למטופלים שלי”.

בעקבות נתונים חדשים (ומדאיגים) אלו התחלתי לחשב  מסלול מחדש ואני מגבירה את ההמלצות המותאמות אישית לתוספי תזונה.

אם תרצו לדעת האם אתם צריכים להוסיף תוספים לתזונה שלכם, תעשו בדיקות דם מקיפות ואשמח לייעץ לכם כיצד להגיע לתזונה אופטימלית.

 

בברכת בריאות איתנה,

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם חברים

תפריט נגישות